Saturday, December 01, 2007

Let it snow, let it snow, let it snow

今天一早朋友來電說下大雪,我打開窗簾一看,哪有大雪,結霜而已,轉頭蒙頭繼續大睡。到我真正清醒起床時,霜都已經融掉了。下午我跟t君出外吃飯,正當我在吃熱呼呼的豆腐湯的時候,突然有人大叫:下雪了!轉頭一看,嘩!漫天雪花隨風飄,好像突然去了另一個世界似的。

回到家門口時,整個社區都已舖一層白茫茫的雪。這樣才像過Xmas的嘛!




comment | 6 comments:
Unknown said...

爭左個雪人啊~

Venus ~ Vi said...

It must be cold out there….hug~~~~~~

Snow…I’ll have to go up to Lake Tahoe for that…that just reminded me that I have to plan my ski trip ^o^
I like the 3rd picture! I can almost feel the snow brushing on my face!

Stay warm.

Yujai said...

So sad that the snow didn't even last a day! All washed away by the rain already. No snow, no snowman ;p

sigh, no snowboarding for me this year! Have fun in your ski trip!

Anonymous said...

Yujai:妳好!
很高興認識妳,歡迎光臨我的blog,
妳問到"霓虹粉"全名是"霓虹吐司粉",
是日本做麵包專用的麵粉,
它和高筋麵粉比起來筋度稍低了點,
不過是個很優質的麵粉喔!
沒有可以用高筋麵粉80%低筋粉20%,
歡迎有空再來玩!

妹雅 http://www.wretch.cc/blog/virgo

Yujai said...

原來如此!多謝妹雅姐姐的解說!
謝謝你來臨我的blog哦, 有空再來玩~~

comment | post | menu